fredag 2 januari 2009

3 personliga faktorer inom vilka jag har utvecklats

1. Den mängd självdistans jag har begåvats med under 2008 är mest fascinerande. insikten kom nog iochmed följande konversation under ett tvprogram om tjernobylkatastrofen 1986, för några månader sedan:

mamma: "du föddes ett år efter kärnkraftsolyckan i tjernobyl, anna."
jag: "aha, där har vi förklaringen till allt."

2. att bejaka min identitet som ett personligt varumärke är ett skitbra sätt att bibehålla självförtroendet, samt sätta min personliga prägel på allt jag gör. på så sätt utnyttjar jag min språkliga och kreativa potential på ett bra sätt.

3. killar. på både gott och ont.

och en negativ omständighet, jag tar inte tillvara på min ritförmåga. jag inbillar mig att jag har vuxit ifrån det, att jag inte kommer att bli bättre och ser ingen mening med skissandet. därför är denna blogg en utmärkt nystart. fast isåfall det är ju bra att lägga upp minst en bild per inlägg...

Inga kommentarer: