onsdag 11 februari 2009

hipp hipp

gissa vem som inte haft tillgång till varken internet eller teve på en vecka? eller.. det har aldrig funnits television här hemma, fast jag saknar den inte alls. saken var den att jag trodde att jag inte hade internet hemma - tills för en kvart sen då jag hittade det. typiskt. min kära roommate lurade mig då han sa att han skulle ta med sig laptopen till marocko, vilket tydligen inte stämde.

det har inte varit några problem att fördriva tiden annars, har jobbat och haft näsan i jens lapidus "snabba cash" som fanns på myrorna för 10 kronor. och idag utforskade jag spännande butiker runt mariatorget, och hittade senaste numret av empire magazine för 35 spänn på serieslussen! second hand är guld värt.

förutom det har jag gått på teater, blivit bjuden på middag två gånger, varit i uppsala och fyllt år. 22-årsdagen blev lyckad med gott sällskap, en godisgurka i present och det grymt roliga ordförklaringsspelet "alias". man skulle på 30 sekunder förklara ett ord med synonymer eller motsatser. nedan några axplock från spelstunden, och lite foton från den roliga dagen:

"brun i en låda på vintern!!" (stefan skulle förklara solarium)
"små kopior av en själv om man förenar sig!" (lalla om barn)

anders skulle förklara "kyss" för sin flickvän louise

anders: "det får du om du är snäll..."
louise: "snopp?!"













the most awesome anet ^

Inga kommentarer: