söndag 2 augusti 2009

en mycket lyckad dag igår. gick i prideparaden med sabine, liv och marie som var utklädda till poliser (och jag till kanin..)och det var bland det roligaste jag gjort. alla var så glada och musiken dånade och flaggorna viftade och det fanns liksom inget bekymmer alls i världen. men från humlegården till slussen ungefär så var jag så fruktansvärt kissnödig så till slut gick det inte längre, jag smet in i en gränd i gamla stan och gjorde vad som var tvunget att göras. de 30 människor som stod 4 meter bakom sittandes lilla jag tittade alla åt andra hållet på alla färgstarka människor som gick förbi :) ni må tro att man var mör i benen när paraden upplöstes i tantolunden 2-3 timmar senare.

senare på eftermiddagen åkte jag, my & martin till sols föräldrars hus i huddinge där vi var inbjudna på lite kalas tillsammans med gamla fellingsbroarna stefan, annette, louise m.fl. sol fyllde 21 och det grillades och blåstes ballonger och snackades till sena natta. my och jag avnjöt en stunds fellingsbrominnen som gav upphov till många skratt. mysigast var det när mörkret hade överrumplat oss och vi satt ute i trädgården och bordet som var fullt av bålhinkar, ölburkar och fimpkoppar fick flera levande ljus i lyktor som gav den stämning som gjorde tillställningen komplett. roligt också att prata ellen allien och apparat med en tysk kille på kalaset!

Inga kommentarer: