lördag 2 januari 2010

jag är så sjukt trött på att konstant inte kunna vara i nuet för att jag inte vet hur framtiden ser ut. därför ska jag göra något åt det. ska jobba på att sluta vara folk tillfreds helatiden också.

våren 2010 - jobba på bilda till typ juni och samla ihop mer cash
sommar 2010 - softa, bada, sola osvosv. kanske nån festival också. roadtrip?
hösten 2010 - plugga en intressant socialantropologikurs på universitetet, eller något inom humaniora som jag kan ha nytta av till resan och framtiden (mest för att dryga ut tiden kvar på kontraktet på lägenheten). samt söka rese/volontärstipendium
våren 2011- använda pengarna från bilda till att jobba på ett center som stöder unga nånstans i asien. eller arbeta på en wwof-gård, men det är mest suget efter att hjälpa yngre människor som lockar. inte exploaterade thailand men i en mindre ort nära kusten i ett grannland vore perfekt.

min apati och känsla av meningslöshet beror med största säkerhet på domedagsartiklarna kring klimatförändringarna, har jag kommit fram till. därför ska jag nu se "the great global warning swindle" och förespråka lite icke-pk åsikter. är det inte värt det om man får ens en gnutta hoppfullhet inför framtiden? jag låter fortfarande inte kranen rinna mer än nödvändigt.

Inga kommentarer: