fredag 3 april 2009

DAGENS SAMHELLEH är alldeles för neggofokuserat. identifiera fallgroparna och undvik dom. _inse_ att det är farligt att ta saker och ting för givet. och det viktigaste: lär dig känna tacksamhet. det borde vara en instinkt.

jag är så tillfreds att jag har fått chansen att leva nu. fan det är framtiden ju. vissa prylar idag skrev folk om i sci fi-romaner för 100 år sen. allting har börjat från noll och genomgår en automatiserad process, likt evolution. defekter sorteras ut tills perfektion uppnås. det gäller teknikens utveckling, sjukvård, samhällsuppbyggnad, energiframställning m.m. och där finns jag och utnyttjar fördelarna. om jag promenerar förbi en byggarbetsplats brukar jag ställa mig en stund och betrakta grävskopans fascinerande mekanik och hur den rör sig när den jobbar. det är fett coolt :)

1 kommentar:

Anonym sa...

/me like

bengt