fredag 1 maj 2009

imorse kl. 06:30 irrade jag runt trött och illamående på oslo bussterminal och försökte hitta centralstationen. david varnade mig för alla knarkare som brukar ha stället som sin favoritplats, men jag såg bara en massa overallklädda studenter som vankade runt och var utspridda lite här och var på golvet. de hade inget bagage heller. mystery? hade så mycket stuff att fixa innan resan att jag glömde växla norska kronor förresten.

i onsdags hittade jag en jacka second hand för 189 :- på beyond retro. den butiken är fantastisk, jag blir så glad varje gång - inte minst av inredningen! var annars kan man hitta riktiga svarta sjömanskavajer, stora tyllkjolar och hängslen i regnbågens färger och fulcharmiga 80-tals highschooltröjor med musse pigg-motiv?

när man köper något second hand, är det bra att kolla plaggets kvalité innan köpet har jag lärt mig. på vägen hem till älvsjö upptäckte jag två fläckar på ärmen och att det var hål i fickan. här i oslo gick dessutom blixtlåset sönder. hemma i stockholm ska jag gå tillbaka och tigga till mig ett eller två tygmärken som fanns i en 10 kronors-korg vid kassan, dammit!!

Inga kommentarer: