söndag 21 juni 2009

i fredags körde jag de 6 milen till loftahammar nära västervik till vår sommarstuga för att fira midsommar. det var jag, opel astran, det böljande lummiga landskapet och björk i högtalarna. och bilar bakom som nosade en i rumpan. men jag lät mig inte rubbas, är det 70 så är det.

två brittiska tanter i 60-års åldern cyklade förbi och hittade inte vandrarhemmet de skulle övernatta på, så vi bjöd in dom på lunch. de hade cyklat från storbritannien, via danmark och skulle upp till stockholm tidigt nästa dag. dagen efter dyker min farbror och hans fru upp med ett annat brittiskt par som de har känt i 20 år. då visar det sig att deras barn kanske har varit elever till cyklartanterna, som har varit lärare i området runt london där båda paren härstammar från.

annars har jag slappat i solstolen med en filt och ipoden, och läst ica-kuriren (jo, den är faktiskt bra!), dn, svd, västervikstidningen och nöjesguiden. läsaläsaläsa!

körde tillbaka hem idag, för behöver bl.a. tvätta kläder till peace&love på tisdag. imorgon ska jag in till linköping för att träffa alexandra och köpa en varm tröja och öronproppar till festivalen.

Inga kommentarer: