torsdag 11 juni 2009

nu är projektet över. och jag börjar känna igen mig själv. fasen, sj:s biljettköp via nätet är helt fantastiskt. det går så smidigt och skitbra. bokade tåg till lund den 13-20 juli för att hälsa på daniel, camilla & anna. jag kommer med största säkerhet hålla anna sällskap när hon går en serietecknarkurs i malmö, samma som mina folkhögskolekompisar gick förra sommaren då jag också hälsade på och vi lagade mat tillsammans och lekte med camillas hund och badade i hennes pool och kollade på bollywood och en ful camversion av wall-e.... minnesvärda dagar! sen hoppas jag att vi kommer avnjuta varsin 20 kronors bautafalafelrulle på lunchen i solskenet som för ett år sen. kommer bli awesum!

det nuvarande vikariatet kommer vara tills runt den 3 juli, sen har jag tagit ledigt hela juli. vår chef katarina frågade om jag kunde tänka mig komma tillbaka den 3 augusti och stanna kvar till september, fast på avdelningen för de större barnen mellan 4-6 år. jag sa självklart ja! david, hanna och sidney där ligger mig redan varmt om hjärtat. idag på sommaravslutningen i rådsparken i huddinge skulle de spela upp en liten teater som handlade om fjärillarvens olika stadier. david hade en stor turban gjord av vita plastpåsar på huvudet och kroppen och sa glatt i mikrofonen, inför alla fotande föräldrar "hej, det är jag som är ägget!"

måste komma ihåg att boka tåg till peace&love, och skriva upp i tidsrapporten hur mycket jag har jobbat... samt hitta lr44-batterier till några game&atch som jag hade tänkt sälja ("klockaffärer!" sa nån)

Inga kommentarer: