fredag 20 mars 2009

2 minuter
12 barn
1 förskolevikarie

jag har haft svårt att varva ner idag efter jobbet. den ordinarie förskoleläraren skulle bara gå och lämna matvagnen i köket. jag hade fullt upp med E som tog oacceptabelt mycket flytande tvål på händerna, samtidigt som W vägrade stänga av kranen som var på för fullt (alla skulle kissa, tvätta händerna och sen ta på sig ytterkläder efter lunchen). grejen med E är att man alltid måste ha ögonen på honom, annars springer han med flit in i sina kompisar eller nyper dom i ansiktet - vilket naturligtvis hände 20 sekunder senare när jag vände ryggen till. K och A gick på högvarv och skrek och viftade med overallerna, medans ca 3-4 andra som var påklädda gick efter mig och sa "anna, kan du ta på mig vantarna? kan du hjälpa mig anna? va va..."

F sprang också omkring i hallen, och K satt kvar i köket för han måste äta upp sin smörgås. alltid innan vilan eller när han går ut ska han sitta på pottan. om man glömmer det kissar han på sig, vilket hände igår. sen var jag tvungen att ha koll på F nr. 2 och två andra som stod i kö till toaletten. toakön är riskområde för rackartyg. ska bli skönt med helg.

Inga kommentarer: