onsdag 11 mars 2009

idag vandrade vi med 10 reflexvästklädda småttingar i skogen kring huddinge. typ tre dm snö täckte marken och grenarna, vilket gav ekon av behagliga barndomsminnen från fjällen. allt var vitt, vitt, vitt. ljusterapin kan slänga sig i väggen.

för övrigt är jag dålig på att förebygga fysiska skador hos barn har jag märkt. jag lekte ensam med en treåring i byggrummet och låter honom sitta på en hylla lite ovanför golvet. självklart ramlar han ju ner på golvet rakt framför mig, och får ett fett blåmärke i pannan som resultat. grejen är ju att vuxna ska vara med ensamma barn för att det inte ska hända dom något. skammen pyrde i mig.

igår klippte jag min kära storebrors hår. vi lyssnade på mr. dibbs - habitat intro. min brorsa har skejtat sen han var 12, nu är han 32. jag flinade åt att hans nedre nackhår såg ut som könshår. några klipp så var det borta!



nu ska jag tvätta.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahah, könshår! Jag hatar just det håret längst ner i nacken, det är som bebishår typ... Eller, ja, könshår.

Anonym sa...

har ej tankt pa att han skatat i 20 ar. det ar ganska mkt. M